Grupy dwujęzyczne polsko-angielskie
- Napisane przez Super User
- Dział: Aktualności Włochy Dzwoneczek
- 0 komentarzy
- Czytany 3834 razy
- wielkość czcionki Zmniejsz czcionkę Powiększ czcionkę
Grupy dwujęzyczne polsko-angielskie w Przedszkolu Dzwoneczek
W roku 2012 w krajach Unii Europejskiej postawiono sobie za cel posługiwanie się co najmniej dwoma językami obcymi. W związku z tym w wielu krajach UE wprowadza się różnorodne formy kształcenia przedmiotowo-językowego.
W Przedszkolu Dzwoneczek priorytetem jest rozwijanie kompetencji językowych dzieci oraz kształtowanie umiejętności swobodnego i naturalnego porozumiewania się w języku angielskim.
Zajęcia w grupie dwujęzycznej opierają się na kanadyjskiej metodzie immresji (Early partial immersion), która zakłada, iż język angielski jest narzędziem komunikacji w minimum 50% sytuacji komunikacyjnych w przedszkolu.
Zgodnie z zasadą jedna osoba-jeden język, podczas dnia jeden z wychowawców używa tylko języka polskiego, natomiast drugi tylko języka angielskiego. Wychowawca anglojęzyczny rozumie wypowiedzi dzieci w języku ojczystym, ale może na nie reagować tylko w języku angielskim. Język obcy jest wykorzystywany podczas zajęć dydaktycznych, jak również w trakcie czynności codziennych tj. : spożywanie posiłków, wychodzenie na spacer, czynności higieniczne, zabawy, wycieczki, jak również w czasie wydarzeń przedszkolnych. W ten sposób dzieci osłuchują się z językiem angielskim i w naturalny sposób aktywizują słownictwo, struktury, wymowę i intonację języka obcego. Język angielski nie jest przedmiotem nauczania, tylko równolegle z językiem ojczystym stanowi narzędzie komunikacji w przedszkolu oraz jest środkiem do poznawania otaczającego świata.
Nasz autorski program edukacji dwujęzycznej zakłada realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego w dwóch językach: polskim i angielskim. W naszym przedszkolu opieramy się na metodzie zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (Content and Language Integrated Learning-CLIL). Program edukacji dwujęzycznej zawiera również elementy brytyjskiej podstawy programowej (Early Years Foundation Stage-EYFS), który realizujemy w oparciu o szereg oryginalnych anglojęzycznych materiałów dydaktycznych, wykorzystywanych w tamtejszych placówkach edukacyjnych.
Korzystamy m. in. z podręczników wydawnictw Folens (Play Foundations), Collins (Easy Learning) oraz Shofield and Sims (Nursery Activity) i (Nursery Land). Ponadto, realizację programu wzbogacają liczne gry językowe oraz książeczki uznanych producentów takich jak Orchard Toys, Creative's oraz Usborne.